| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
tomellen Newbie
|
Geplaatst: Vr Nov 06, 2009 3:03 pm Onderwerp: Hoeveel tijd? |
|
|
Ik lees heel vaak op het forum en gebruik ook heel veel producten van Meguiar's. Meestal heb ik de Gold Class Shampoo, de UQW, en de m16. Elke week steek ik dan ook redelijk veel tijd in het onderhouden van mijn wagen. Daar schuilt nu mijn vraag: hoeveel tijd steken jullie ongeveer in het onderhoud van jullie wagens per week? Natuurlijk zal dit afhangen van hoe vaak de wagen gebruikt wordt. Ik gebruik hem dagelijks maar soms heb ik het toch moeilijk om hem weer in de regen te zetten na uren kuisplezier
Groetjes
Tom |
|
| Naar boven |
|
 |
admin-Sven Site Admin

Geregistreerd op: 19-12-2005 Berichten: 3209 Woonplaats: Bedrijf : Sint Katelijne Waver
|
Geplaatst: Vr Nov 06, 2009 5:12 pm Onderwerp: |
|
|
Tom,
leuke topic om te openen, tje hoeveel tijd, soms een uurtje voor het degelijk wassen van de wagen incl velgen, UQD , maar soms kan dit oplopen tot een hele dag of weekend.
Maar we zullen het woord aan onze andere forumlezers (schrijvers) laten en hun reacties afwachten _________________ Met glanzende groeten,
Sven Meguiar's België |
|
| Naar boven |
|
 |
Mistertop407 Proud forummember

|
Geplaatst: Vr Nov 06, 2009 6:01 pm Onderwerp: |
|
|
Mmm tomellen,
Ik ben zo'n tussen 8 @ 12 uur bezig elke week om mijn wagen te onderhouden zowel binnen als buiten en niet vergeten de moter,
ik schenk ik veel tijd in de zomer aan de velgen
Mijn wagen staat dan ook altijd bijna als nieuwstaat
Het is hier echt wel uit de hand gelopen hobby
Grtz Mistertop407 _________________ Peugeot '407 HDIF 1.6 16V 110PK
131PK |
|
| Naar boven |
|
 |
geert dr Geregistreerd forumlid
|
Geplaatst: Vr Nov 06, 2009 7:10 pm Onderwerp: |
|
|
Wekelijks spendeer ik toch een 3tal uurtjes aan 1 auto en we hebben er 2 dus
Vanmiddag ging ik de auto vlug even wassen , uiteindelijk werd het wassen, een laagje m16 wax,gevolgd door stofzuigen,stof afnemen van alle kunststoffen en dashboard met Last touch,ruiten binnen en buiten met GlassCleaner Concentrate, nog een laagje UQW en de banden behandelen !
Vlug even wassen werd uiteindelijk 5 uurtjes detailen !!
Addicted to shine !! |
|
| Naar boven |
|
 |
tomellen Newbie
|
Geplaatst: Vr Nov 06, 2009 11:12 pm Onderwerp: |
|
|
Wel, dat is bij mij ook altijd zo. Vlug even wassen zeg ik dan en voor je het weet ben je aan het waxen, ... 6 tot 8 uur per week is zeker geen uitzondering. Mijn buren weten dat al. Sommige snappen niet dat je er zo lang mee bezig kan zijn, maar ja, het is een hobby als een ander... |
|
| Naar boven |
|
 |
joske Geregistreerd forumlid
|
Geplaatst: Za Nov 07, 2009 10:17 am Onderwerp: |
|
|
2 a 3 uurkes, maar ik moet bekennen dat het tegenwoordig wel eens eens weekje wordt overgeslagen  _________________ Vroeger was ik een twijfelaar, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van... |
|
| Naar boven |
|
 |
ErikB Geregistreerd forumlid
Geregistreerd op: 2-4-2007 Berichten: 406 Woonplaats: Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Ma Nov 09, 2009 2:36 pm Onderwerp: |
|
|
Heel wisselend, afhankelijk van auto, vervuiling, planning, enz....
Een dagje of enkele avondjes na elkaar poetsen (detailen is nog een stap hoger) is wel leuk, maar kan zeker niet elke week.
De dagelijkse auto wordt soms maar 1x per maand gewassen (hij slaapt ook buiten), op andere keren krijgt ie een volledige beurt en wordt ie later op de week nog eens gewassen en nabehandeld. Tijd en weer zijn belangrijke factoren.
De andere auto's worden gepoetst en vertroeteld als het nodig is: na een ritje en/of voor een ritje. Er mag zeker mee gereden worden, maar ik heb graag dat ze mooi in de garage staan. |
|
| Naar boven |
|
 |
|